Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2017

Eibl Otto, Gregor Miloš a kolektiv

Vydavatel
CDK
ISBN
978-80-7325-476-6
Počet stran
288
Místo vydání
Brno
Rok vydání
2019
Formát
A5
Těsně po volbách v roce 2017 obletěl republiku videozáznam tiskové konference, při které Andrej Babiš, vítěz voleb, volá na pódium Marka Prchala, svého muže číslo jedna na komunikaci na sociálních sítích. Eufo­rický Babiš viditelně zaskočeného Prchala políbil na čelo a veřejně mu tak připsal nemalou část kreditu za volební výsledek („…a samozřejmě náš největší guru [Mára] To je on! Génius sociálních sítí!”). Ačkoliv Babiš dlouhodobě odmítá, že by byl produktem marketingu, toto jeho gesto může být chápáno právě jako přiznání, že pro úspěch v politice je třeba odvádět dobrou práci v oblasti marketingu a komunikace. Kniha autorského kolektivu z Katedry politologie a Mezinárodního po­lito­logického ústavu FSS MU v předkládané publikaci nabízí analýzu událostí, které těmto volbám předcházely a které je provázely. Své ohlédnutí autoři začínají připomenutím milníků, které v politickém životě byly určující v období 2013–2017. Po této úvodní rekapitulaci už svoji pozornost soustředí na volby a s nimi spojené charakteristiky. Postupně analyzují samotné volební výsledky, kandidátní listiny a volební programy. Nezapomínají samozřejmě ani na volební kampaně, jimž je věnována podstatná část knihy. V samotném závěru kniha nabízí pohled do alternativních realit a odpovídá na otázku, jak by složení Poslanecké sněmovny vypadalo, kdyby byl užit jiný volební systém či pravidla pro rozdělování mandátů.
Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2017

269 Kč


  1. Položka byla přidána do košíku.

Menu