Zařazeno v kategoriích: PSYCHOLOGICKÁ LITERATURA, Pedagogika

Učit (se) příběhem

Hábl Jan

Dostupnost
rozebráno
Vydavatel
Počet stran
120
Místo vydání
Praha
Rok vydání
2013
Formát
13x21 cm
ISBN
978-80-7294-901-4
EAN
9788072949014
Příběh má zvláštní moc. Říká se, že pravda oděná do příběhu projde každými dveřmi. To je zřejmé i z věhlasu Komenského díla Labyrint světa a ráj srdce. Komenský napsal mnoho kvalitních spisů, ale žádný nedosáhl takové obliby a didaktické účinnosti jako narativně-alegorický Labyrint. Otázka zní, v čem spočívá kouzlo narativní formy? V čem je jeho formativní síla? Co činí příběh (v tomto případě alegorický) didakticky funkční? Kniha předkládá některé odpovědi. Nejedná se o vyčerpávající pojednání narativu jako literárního fenoménu, ale spíše o interdisciplinární případovou studii, v níž je literární útvar (Komenského Labyrint) analyzován s didaktickými brýlemi na očích. Pedagogika ví, že příběhy fungují, ale obvykle se neptá proč. Tato studie usiluje o propojení těchto otázek, respektive chce přispět literárními postřehy do pedagogické diskuse ohledně efektivity příběhu jako didaktického prostředku.
Učit (se) příběhem

Ostatní s tímto titulem kupují:

Diagnostika

Diagnostika

  1. Položka byla přidána do košíku.

Menu