Jazyk jako stigma? - Analýza chybovosti textů romských žáků 9. ročníků základních škol praktických

Bedřichová Zuzanna

Dostupnost
skladem
Vydavatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7308-486-8
EAN
9788073084868
Počet stran
148
Místo vydání
Praha
Rok vydání
2014
Formát
14x20 cm
Studie se zabývá chybovostí v psaném projevu romských žáků 9. ročníků základních škol praktických, přičemž analyzuje 130 školních prací těchto žáků dostupných v databance ROMi (databanka psaného a mluveného projevu romských dětí a mládeže v češtině). Autorka se zaměřuje především na stigmatizující potenciál zkoumaných chyb, jemuž dosud nebyla v české lingvistice věnována dostatečná pozornost. Studie tak přináší inovativní koncept tzv. stigmatizující chyby a nové, propracované schéma tohoto typu chyb, na jehož základě autorka provedla detailní kvalitativně-kvantitativní analýzu textů. Kromě samotné kvalitativně-kvantitativní analýzy nastiňuje studie také aktuální stav problematiky vzdělávání romských žáků v češtině, problematiku romského etnolektu češtiny a problematiku jazykového projevu jako zdroje stigmatu, podrobné informace o databance ROMi a v neposlední řadě také návrhy na možné způsoby kompenzace této chybovosti. Práce také obsahuje všech 130 zkoumaných textů v plném znění.
Jazyk jako stigma? - Analýza chybovosti textů romských žáků 9. ročníků základních škol praktických

150 Kč


Ostatní s tímto titulem kupují:

  1. Položka byla přidána do košíku.

Menu