Zařazeno v kategoriích: EKONOMICKÁ LITERATURA, Finance a podnikání

O strategii - 10 nejlepších příspěvků z Harvard Business Review

Kolekktiv autorů

Dostupnost
rozebráno
Vydavatel
Počet stran
288
Místo vydání
Praha
Rok vydání
2018
Formát
15x21 cm
ISBN
978-80-7261-555-1
EAN
9788072615551
O strategii jakožto prostředku k dosahováni konkrétních cílů toho bylo napsáno z různých perspektiv a oborů mnoho. Dodnes nás např. fascinuje vice než dva a půl tisíce let staré pojednání mistra Suna Uměni války, který úspěch podmiňoval soustavnou přípravou čí předvídáním dalších kroků „protivníka“. I vybrané články v tomto sborníku nahlížení na moderní byznys jako na „souboj“ mezi společnostmi v rámci vysoce konkurenčního prostředí, v němž může dlouhodobě uspět pouze ten, kdo jedná s promyšlenou strategii. Hned v úvodní stati nás například americký ekonom Michael E. Porter upozorňuje na jeden z tržních paradoxů. Pokud většina firem v danem segmentu zboží a služeb klade důraz pouze na svoji výkonnost a porovnává se s konkurenci jen skrze tzv. provozní efektivitu, po určité době dojde ke konkurenčnímu sbližováni firem, které lze jen stěží rozeznat jednu od druhé. Výsledkem je stav, kdy se sice neustále zlepšuje provozní efektivita a posouvá hranice produktivity, nicméně nikdo z teto destruktivní konkurenční situace významně neprofituje. Proto by se měly firmy intenzivně zabývat strategickým stanovením pozice značky na trhu (strategicky positioning), což v praxi znamená vykonávat jiné aktivity než konkurence, případně aktivity podobné, ale prováděné odlišným způsobem. Jinými slovy, Porter firmám doporučuje, aby se snažily dosáhnout trvale udržitelné konkurenční výhody díky zachováni odlišnosti od ostatních.
O strategii - 10 nejlepších příspěvků z Harvard Business Review

Ostatní s tímto titulem kupují:

  1. Položka byla přidána do košíku.

Menu