Hlavními podtituly této publikace jsou pojmy Ekonomická přidaná hodnota, Tržní přidaná hodnota a model CF ROI.
Ekonomická přidaná hodnota (EVA) se v posledním období stala pojmem, kterému je ve světě podnikání věnována velká pozornost. Hlavní podněty vycházely počátkem devadesátých let ze Spojených států, v následujícím období na ně navazují další práce. Účelem této publikace je navázat na tyto texty a vysvětlit, že aplikace EVA je záležitost složitější, než se při prvním seznámení může zdát. Správné a především ekonomicky smysluplné použití ekonomické přidané hodnoty znamená, že se musíme vypořádat s řadou ekonomických a zejména pak účetních problémů. Přes všechna problémová místa přináší koncept EVA řadu výhod, a to jak při hodnocení výkonnosti podniků, tak při jejich oceňování. Hlavní výhodou při hodnocení podniků je skutečnost, že v podobě EVA získáváme nástroj, který kombinuje výsledek hospodaření s velikostí rizika, které je spojeno s dosahováním tohoto výsledku, a sbližuje tak veličinu účetní s pohledy kapitálového trhu a investorů.
Dalším krokem ve vývoji teorie a praxe podnikového hospodářství, který je rozepsán v této knize, je metoda MVA (Market Value Added - tržní přidaná hodnota), vycházející z metody EVA.
Vedle zmíněných modelů hodnocení se v posledních letech objevují zmínky o dalším specifickém modelu pro analýzu a oceňování podniku - o modelu CF ROI, o kterém v naší literatuře zatím mnoho napsáno nebylo. Tento model, který je spíše využíván americkými poradenskými společnostmi obsahuje řadu inspirativních myšlenek, proto je mu věnována rozsáhlá kapitola této publikace.