Zařazeno v kategoriích: PSYCHOLOGICKÁ LITERATURA, Pedagogika

Předpoklady žáka pro řešení úloh z matematiky. Diagnostika příčin neúspěchu a návrhy opatření k jeji

Eisenmann Petr a kol.

Dostupnost
skladem
Vydavatel
Počet stran
344
Rok vydání
2023
ISBN
978-80-246-5582-6
EAN
9788024655826
Publikace přináší ucelený popis rozsáhlého výzkumu uskutečněného na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem v letech 2019–2022 multioborovým týmem složeným z didaktiků matematiky, statistiků a psychologa. Monografie obsahuje celkem sedm kapitol, které po úvodu a vymezení teoretických východisek přináší přehled osmi ukazatelů popisujících předpoklady žáka k řešení úloh v matematice: matematická citlivost, matematická tvořivost, čtenářská gramotnost, počtářská dovednost, pracovní paměť, tendence k užití algoritmu, sebeposouzení a motivace k učení se matematice. Tyto ukazatele tvoří strukturu a v rámci monografie je popsán jak důvod jejich zařazení do vytvořené struktury, tak i jejich operacionalizace pro potřeby diagnostiky. Hlavním výstupem projektu je totiž certifikovaná diagnostická sada (je součástí monografie), která učiteli umožní stanovit možná rizika, jež žákovi mohou bránit v úspěšném řešení matematických úloh. Důsledky pro učitelskou praxi, zejména náměty pro práci se žáky za účelem snížení rizik, popisuje závěrečná kapitola monografie.
Předpoklady žáka pro řešení úloh z matematiky. Diagnostika příčin neúspěchu a návrhy opatření k jeji

350 Kč


Ostatní s tímto titulem kupují:

  1. Položka byla přidána do košíku.

Menu