Zařazeno v kategoriích: HISTORICKÁ LITERATURA

Radostí ku síle Konzumerismus a masový cestovní ruch ve Třetí říši

Shelley Baranowski

Dostupnost
skladem
Vydavatel
Počet stran
360
Rok vydání
2024
Formát
13x20 cm
ISBN
978-80-200-3477-9
EAN
9788020034779
Americká historička Shelley Baranowski analyzuje na základě rozsáhlého archivního výzkumu nacistickou agenturu pro volný čas a cestovní ruch Kraft durch Freude (KdF). Volnočasová organizace představovala nejodhodlanější pokus nacistické říše o snížení napětí mezi cíli režimu na straně jedné a individuálními přáními Němců na straně druhé, za současného zvyšování výdajů na zbrojení a udržení spotřeby. KdF se zkrášlováním továren, organizováním sportovních aktivit, kulturních akcí i masového cestovního ruchu snažila zlepšit postavení dělníků a integrovat je do národa. Udržovala nízké ceny, aby se její klienti mohli programů účastnit, aniž by se zvyšovaly mzdy, což by zase ohrozilo zbrojení. S KdF byli spokojeni dělníci, ale přitahovala rovněž střední třídu, hledající dobrodružství, osobní pohodlí a požitky, a to zejména v cestovním ruchu. Motivace klientů se sice mnohdy odlišovaly od nacistického ideálu jednotného, zpolitizovaného "národního společenství", ale i tak se KdF stala nejoblíbenější institucí režimu díky tomu, že se přizpůsobila očekáváním spotřebitelů. Své služby nicméně poskytovala pouze rasově vhodným Němcům, navíc se neubránila protežování nacistických funkcionářů, čímž segregovala oběti nacistického režimu od německého "národního společenství". Kniha Radostí ku síle seznamuje čtenáře s nejznámějšími turistickými destinacemi, hodnocením klientů i zprávami agentů tajné policie, která dovolené bedlivě sledovala.
Radostí ku síle Konzumerismus a masový cestovní ruch ve Třetí říši

495 Kč


Ostatní s tímto titulem kupují:

  1. Položka byla přidána do košíku.

Menu