Zařazeno v kategoriích: EKONOMICKÁ LITERATURA

Dobré jméno firmy

Dytrt Zdenek

Dostupnost
rozebráno
Vydavatel
Místo vydání
Praha
Rok vydání
2006
Formát
B5
ISBN
80-86851-45-1
EAN
9788086851457
Před deseti lety autor spolu s představiteli hradecké a pardubické univerzity založil občanské sdružení Etika podnikání a veřejné správy. Důvodem bylo zvyšování neetického konání v některých podnikatelských, veřejných a správních organizacích, které se objevovalo nejenom u nás, ale i ve světě. Tehdy si uvědomili, že je třeba něco dělat, aby u nás nezdomácnily „mravy“, na které jsme nebyli zvyklí a které jsme si nepřáli. Rozhodli se proto proti nim bojovat. Informace o významu etiky v managementu bylo třeba rozšířit mezi více zájemců, a proto začali od roku 2000 vydávat knihy pod názvem Manažerská etika - inspirace 21. století. Presentovali v nich názory úspěšných manažerů, kteří se hlásili k etice v podnikání. Publikacemi chtěli docílit, aby se manažeři nad problémem zamysleli. Proto byly prezentovány jako přátelské setkání manažerů se čtenáři, kteří chtějí být rovněž úspěšní. Ve třech dílech bylo zveřejněno přes sedmdesát názorů našich a zahraničních odborníků. Do posledního dílu přispěl i pan Ramiro Cibrián se svým názorem na význam etiky v Evropské unii. Po té autoři začali publikovat odbornou literaturu adresovanou nejen manažerům, ale i posluchačům vysokých škol, především ekonomického zaměření, protože právě oni by měli být nositeli etických postojů v řízení ekonomiky. Aktivně přispěli k začlenění manažerské etiky do studijních programů, aby se studenti seznámili s významem etiky v managementu ještě před nástupem do praxe. Dnes je etika v managementu vyučována na většině fakult jako samostatný předmět. Autoři hledají příčiny proč dochází k jevům, které nezdravě ovlivňují nejenom ekonomické, ale i mezilidské vztahy. Jistě jde o celý komplex příčin. Tou hlavní je nedostatek etiky v myšlení a jednání. Podnikatelská aktivita byla u nás po generace utlumována, stejně jako výchova k etice. Když se možnosti ve studiu i v podnikání opět otevřely, nebyli jsme připraveni a přirozeně hledali informace a vzory. Ne všechny byly vybrány podle žádoucích kriterií. Konzumní klima společnosti začalo být na vzestupu a globalizovaný svět urychluje komunikaci žádoucích i méně žádoucích informací. Dobrá komunikace vyžaduje etiku mezilidských vztahů, které v byznysu mohou být sice tvrdé, ale vždy čestné. Etika v managementu je složitý problém, protože její praktické uplatnění je závislé na specifických podmínkách každé organizace. Každá organizace je jedinečná. Autoři se soustředili proto na obecný projekt konkrétní etiky, o kterém by pracovníci organizací, stejně jako studenti, mohli přemýšlet, aby si ujasnili názor, zda se v budoucnosti přikloní k etickým postojům, nebo ne. Zda vsadí na jistou budoucnost, která vyžaduje více času, více úsilí a píle, anebo na. rychlý úspěch, který je obvykle spojen s rizikem, nejistotou a krátkou radostí. Stále platí zásada, že dobrá práce se vyplácí, i když musí často překonávat aroganci rutinérů. V případě, že kniha bude inspirovat čtenáře k zamyšlení o smyslu etiky v managementu pro současnou i budoucí praxi, bude její cíl naplněn.
Dobré jméno firmy

Ostatní s tímto titulem kupují:

  1. Položka byla přidána do košíku.

Menu